„…inkább csutka volt, mint cigaretta, de takarékosan végigszívtuk” Milyen életre nevel az Iskola a határon?
Main Article Content
Absztrakt
Az Iskola a határon szereplői az alreáliskola első napján ugyanolyan személyiségjegyekkel bírnak, mint a könyv végén. Kétszeresen is kizökkent az idő: a szöveg olvasásának folyamata ellentétes lett a felnövés biológiai menetével, visszafelé halad; így nem beszélhetünk a személyiség önépítéséről, annak legfeljebb csak a megtartása lehetséges. Konrád György A látogató című könyve tíz évvel Ottlik regénye után jelent meg. Főhőse egy hivatalnok, aki élni próbál azzal a kevés lehetőséggel, amit a világ az életben vagy a hivatal a munkája végzése során felkínál neki. A két könyv mégis feltűnő analógiákat mutat.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Horváth, C. (2019). „…inkább csutka volt, mint cigaretta, de takarékosan végigszívtuk”: Milyen életre nevel az Iskola a határon?. Iskolakultúra, 29(12), 65–72. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.12.65
Folyóirat szám
Rovat
Tematikus blokk