Diszkalkulia és nyelvtanulás
Main Article Content
Absztrakt
A szöveges feladatok elolvasása, megértése, adatok lejegyzése, műveletté alakítása, műveletvégzés, szöveges válasz leírása mind-mind gondot okoz egy diszlexiás, diszkalkuliás számára. Ebből látható, hogy egy szövegértési problémával küzdő diszlexiásnak egyéb területeken is gondot okoz a szöveg értelmezése, akár már instrukciós szinten is. A nyelvi diszkalkulia fogalma adja a legnyilvánvalóbb átfedést a két tanulási zavar között. A nyelvi diszkalkulia esetén a szöveges feladatokat nehezen vagy egyáltalán nem tudja megoldani a diák. Ha fel van írva a feladat, ki tudja számolni, de a szövegben lévő információt nem tudja lefordítani a számok nyelvére. Ez a tünet gyakran együtt jár diszlexiával, de jól olvasó gyerekeknél is előfordul.
Letöltések
Article Details
Hogyan kell idézni
Czenner, J. (2015). Diszkalkulia és nyelvtanulás. Iskolakultúra, 25(11), 103–114. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21728
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek