Filmes folyóiratok és digitális nyilvánosság

Main Article Content

Orsolya Milián

Absztrakt

Közhelyszámba megy kijelenteni, hogy az ezredfordulós évtizedekben a kultúra, különösön az úgynevezett magaskultúra szerepe és ázsiója újraértékelődés alatt áll, s az értékek (a közönség, a fogyasztók preferenciáiban is megmutatkozó) átrendeződésében vitathatatlanul lényegi szerep jut a kultúraközvetítő közegek átalakulásának, ha tetszik, az úgynevezett információs társadalom új platformjainak, egyszerű bölcsésztekintettel már-már követhetetlen technológiai újításainak. Az is köztudomású, hogy a nyomtatott sajtótermékek köré szerveződő szépirodalmi vagy tudományos alkotócsoportok, műhelyek mellett a 2000-es évek Magyarországán felbukkantak a digitális médium (kezdetben az 1.0-ás hálózat) lehetőségeit kiaknázó, új publikációs és reprezentációs felületeket létrehozó, hálózati kommunákat alakító és ideig-óráig életben tartó csoportok. (Gondoljunk csak a 2005–2009 közt működő, az online műhelyek hagyományát megteremtő Telep-csoport blogjára, amelynek a paradigmáját, ha jól érzékelem: jelentősen csekélyebb sikerrel, több más fiatal, többé-kevésbé pályakezdőnek nevezhető irodalmárcsapat igyekezett/igyekszik követni. Az Előszezon például 2007, a Körhinta Kör 2008, az Újhormon Csoport 2009 óta működtet rendszertelenül frissülő versblogokat.)

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Milián, O. (2014). Filmes folyóiratok és digitális nyilvánosság. Iskolakultúra, 24(3), 69–75. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21497
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek