Az angol és német nyelvi szókincs online diagnosztikus tesztelése a 6. évfolyamon

Main Article Content

Tibor Vidákovich
Tibor Vígh
Olga Sominé Hrebik
István Thékes

Absztrakt

A hazai iskolai idegennyelv-oktatásnak hagyományosan kitüntetett területe a szavak elsajátítása, a szókincs fejlesztése. A tanulás elengedhetetlen segédeszköze a szótárfüzet, amelybe a tanulók a pedagógus által lényegesnek ítélt szavakat, kifejezéseket gyűjtik. Hogy mi kerül a szótárba, több tényezőtől is függhet. Például a tankönyvkiadók sokszínű ajánlatából választott tankönyvtől,1 a tanár nyelvtanítási kultúrájától, az úgynevezett kiegészítő tananyagrészektől, szövegektől stb. Az elmúlt években számos tanulmány vizsgálta és igazolta a szótudás összefüggését az idegennyelv-tanulás eredményességével, a nyelvi készségek fejlődésével (pl. Hu és Nation, 2000; Laufer, 1997; Qian, 1999, 2002; Zareva, Schwanenflugel és Nikolova, 2005). Az általános iskolások nyelvtanulási szokásait (is) vizsgáló kutatások azt mutatják, hogy a szóelsajátítás ellenőrzése, értékelése – jobbára kontextusfüggetlen szódolgozatokban – a legutóbbi időkig is nagy hangsúlyt kapott az osztálytermi folyamatokban (Nikolov, 2008, 2011).

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Vidákovich, T., Vígh, T., Sominé Hrebik, O., & Thékes, I. (2013). Az angol és német nyelvi szókincs online diagnosztikus tesztelése a 6. évfolyamon. Iskolakultúra, 23(11), 117–130. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21448
Rovat
Cikkek