Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban

Main Article Content

Imre András Török

Absztrakt

A korai és középső serdülőkori identitás alakulásában a kortárs kapcsolatok lényeges korrigáló és kiegészítő szerepet tölthetnek be a korábbi szülői alapozás után. Az iskolai közeg az identitás árnyalása mellett fontos kipróbáló és hitelesítő terepet is jelent. Az iskolai kortárskapcsolatok jelentősége a modernkori társadalmi átalakulás óta folyamatosan növekszik a lakóhelyi kortárskapcsolatok jelentőségével szemben. Természetesen a pedagógusok mint idegen felnőttek szerepe is növekedett. Tanulmányomban kitérek a párkapcsolatok és a kötődés szerepére is, melyek egyrészt építik az identitást, ugyanakkor feltételei az egészséges identitásnak.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Török, I. A. (2010). Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban. Iskolakultúra, 20(11), 30–39. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21085
Rovat
Cikkek