A tanár szerepe a diákok idegen nyelvi motivációjának alakításában
Main Article Content
Absztrakt
Az elmúlt évtizedekben számos kutatás látott napvilágot az idegen nyelvi motiváció területén (Dörnyei, 2005), mégis még mindig igen kevés információ áll rendelkezésre arról, hogy pontosan milyen szerepet is játszik a nyelvtanár a diákok motivált tanulási viselkedésének alakításában. A kutatók vizsgálták már a különböző, hatásosnak vélt motivációs stratégiákat (Dörnyei és Csizér, 1998; Cheng és Dörnyei, 2007), és születtek ötletek a motivációt elősegítő környezet kialakítására is, hiszen már Dörnyei (2001) megkísérelte részletesen kidolgozni azt a motivációs rendszert, amely leírja a motiváló környezet megteremtésének és fenntartásának, a tanulók ösztönzésének technikáit. Guilloteaux és Dörnyei (2008) ezen motivációs stratégiák vizsgálatakor arra a következtetésre jut, hogy valóban számít, hogyan motiválja a tanár a diákokat, hiszen kimutatják, hogy a tanítási gyakorlatban végrehajtott legapróbb változtatások is befolyásolhatják a tanulók viselkedését.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Galántai, D., & Csizér, K. (2009). A tanár szerepe a diákok idegen nyelvi motivációjának alakításában. Iskolakultúra, 19(9), 71–77. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20894
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek