A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe
Main Article Content
Absztrakt
A modern nemzetállamok kialakulása során Európa különböző régióiban némi időbeli eltolódással nagyjából a 18. század végétől a 19–20. század fordulójáig tartó átalakulási folyamat teremti meg a duális közoktatási rendszereket, a különböző pedagógus professziókat, továbbá a pedagógiai tudás új tartalmait, illetve a különböző egyetemi tudományokat, ezek részeként a történelem és a pedagógia tudományát is (lásd erről részletesen: Németh, 2002, 2005, 2005a, 2007). A modern közoktatási rendszerek, pedagógus szakmák kialakulásának hatására a szakmai tudás reflexiós formáinak létrejötte több síkon is kibontakozó, konkrét és szimbolikus téri és idődimenziókban lejátszódó összetett folyamat.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Németh, A. (2008). A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe. Iskolakultúra, 18(9-10), 3–10. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20779
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek