A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe

Main Article Content

András Németh

Absztrakt

A modern nemzetállamok kialakulása során Európa különböző régióiban némi időbeli eltolódással nagyjából a 18. század végétől a 19–20. század fordulójáig tartó átalakulási folyamat teremti meg a duális közoktatási rendszereket, a különböző pedagógus professziókat, továbbá a pedagógiai tudás új tartalmait, illetve a különböző egyetemi tudományokat, ezek részeként a történelem és a pedagógia tudományát is (lásd erről részletesen: Németh, 2002, 2005, 2005a, 2007). A modern közoktatási rendszerek, pedagógus szakmák kialakulásának hatására a szakmai tudás reflexiós formáinak létrejötte több síkon is kibontakozó, konkrét és szimbolikus téri és idődimenziókban lejátszódó összetett folyamat.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Németh, A. (2008). A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe. Iskolakultúra, 18(9-10), 3–10. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20779
Rovat
Cikkek