A társadalmi tőke és az iskolai működés néhány sajátossága

Main Article Content

Anna Imre

Abstract

Az utóbbi években megélénkült a társadalmi tőke iránti érdeklődés s ezzel összefüggésben azok a kezdeményezések is, melyek azt igyekeznek feltárni, hogy a társadalmi kapcsolatok és egyéni jellemzők milyen mértékben játszanak szerepet a gazdasági aktivitásban és az emberi jóllétben. A háttérben olyan elemzések, felismerések állnak, melyek azt támasztják alá, hogy a társadalmi jólétben és a gazdasági versenyképességben jelentős szerepe van kulturális tényezőknek, ezek között is kiemelhető a társulási, együttműködési szándékokat segítő társadalmi tőke és a bizalom szerepe (Putnam, 1995, Fukuyama, 2007). Mivel a társadalmi tőke és a bizalom egyaránt kulturális gyökerű jelenségek, végső soron a nehezen megfogható kulturális jelenségekre kerül növekvő hangsúly (Fukuyama, 2007).

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Imre, A. (2008). A társadalmi tőke és az iskolai működés néhány sajátossága. Iskolakultúra, 18(7-8), 20–32. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20763
Section
Articles