Csoporthatások és -folyamatok : értelmezési/befogadási kontextus elemzése az emberismeret-önismeret tantárgy tanításában

Main Article Content

Katalin Tókos

Absztrakt

Azokat a véleményeket, eszméket, amelyek sem szemléletileg, sem szerkezetileg nem képezték eddig részét a közoktatásban uralkodó gondolkodásmódnak, nem lesz könnyű megfoghatóvá tennünk. Jó példa erre az a tantárgy, amely az (elvi) megszületés óta eltelt másfél évtized távlatából még mindig a megvalósulás és megvalósulni nem tudás határán egyensúlyoz. Az embertan, majd emberismeret, önismeret nevű tantárgy/modul mára tartalmat-formát öltött, de tanításához, tanításának „vállalásához” vannak, akik még mindig fenntartásokkal és félelmekkel közelítenek. Ez az írás az önismeret taníthatóságához kíván értelmezési támpontokat nyújtani – de nem újakat kitalálni, hanem a régieket, a már meglévőket előhívni.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Tókos, K. (2007). Csoporthatások és -folyamatok : értelmezési/befogadási kontextus elemzése az emberismeret-önismeret tantárgy tanításában. Iskolakultúra, 17(6-7), 186–192. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20652
Rovat
Cikkek