Posztolok, tehát vagyok (?) Serdülőkorú lányok Facebookos önreprezentációja

Main Article Content

László Paulina

Absztrakt

Az elektronikus hálózati fórumok egyre nagyobb térhódításának következményeként jelentősen bővültek az identitásépítés és önreprezentálás vizuális és verbális lehetőségei. Jelen dolgozatban egy konkrét közösség – a Szerbiában élő magyar anyanyelvű serdülőkorú lányok – virtuális közegben, a Facebook-on előforduló önreprezentációs megjelenési formáit elemeztem online etnográfiai vizsgálat keretében. A kutatás elméleti háttereként a kritikai diszkurzus elemzés (Critical Discourse Analysis) szolgált. Tanulmányomban azokat a társadalmi és kulturális gyakorlatokat igyekeztem megragadni, amelyeket a magyar kisebbségi Facebook felhasználó tini lányok mindennapi életük részeként működtetnek énképük alakítása során a vizsgált közösségi oldal által nyújtott modulok felhasználásával.

Article Details

Hogyan kell idézni
László, Paulina. 2012. „Posztolok, tehát Vagyok (?): Serdülőkorú lányok Facebookos önreprezentációja”. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 2 (3):83-101. https://iskolakultura.hu/index.php/tntef/article/view/33666.
Folyóirat szám
Rovat
Hallgatói tanulmányok
Információk a szerzőről

László Paulina, Szegedi Tudományegyetem

László Paulina, 2007-ben szerzett angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár diplomát a Szegedi Tudományegyetemen. Azóta középiskolai tanárként gyakorolja hivatását. A Szegedi Tudományegyetem Angol Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskolájának diákja, az abszolutóriumot 2 012 augusztusában szerezte meg. Doktori értekezését a társadalmi nem és a migráció kapcsolatából írja. A bevándorló nők integrációjának és diszkurzív identitásépítését vizsgálja, ezen keresztül térképezi fel az Európai Unióban lejátszódó globalizációs folyamatok gender aspektusát feminista szempontból.