Posztolok, tehát vagyok (?) Serdülőkorú lányok Facebookos önreprezentációja
Main Article Content
Absztrakt
Az elektronikus hálózati fórumok egyre nagyobb térhódításának következményeként jelentősen bővültek az identitásépítés és önreprezentálás vizuális és verbális lehetőségei. Jelen dolgozatban egy konkrét közösség – a Szerbiában élő magyar anyanyelvű serdülőkorú lányok – virtuális közegben, a Facebook-on előforduló önreprezentációs megjelenési formáit elemeztem online etnográfiai vizsgálat keretében. A kutatás elméleti háttereként a kritikai diszkurzus elemzés (Critical Discourse Analysis) szolgált. Tanulmányomban azokat a társadalmi és kulturális gyakorlatokat igyekeztem megragadni, amelyeket a magyar kisebbségi Facebook felhasználó tini lányok mindennapi életük részeként működtetnek énképük alakítása során a vizsgált közösségi oldal által nyújtott modulok felhasználásával.