A diákkori, egyéni tanulmányi verseny-motivációk hatása a későbbi szervezeti verseny- motivációra

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Tímea Juhász

Absztrakt

ABSZTRAKT


 


Napjainkban a verseny mindenhol körülvesz minket, legyen szó akár a szakmai karrierünkről, avagy a magánéletünkről. Már kisgyerekkorban megtanuljuk, hogy gyakran versenyeznünk kell azért, ha ki akarunk tűnni a többiek közül, ha sikereket akarunk elérni, vagy népszerűek szeretnénk lenni egy közösségben. Már az ókori görögök is nagy tiszteletben tartották azokat, akik a fizikai, esetleg a szellemi adottságuk révén, a versenyek keretében felülemelkedtek a többieken. Nincs ez ma sem máshogy.


Már diákkorunkban a versenyek szellemében szocializálódunk. Ez a hatás azután majd elkísér a felnőtté válás útján és részese lesz a mindennapi életünknek, akár a munkahelyeken is. Persze kérdés az, hogy kit és hogyan érint meg a versenyszellem.


A szerzők a múlt évben végeztek egy átfogó empirikus kutatást annak megismerése céljából, hogy a különböző életszakaszokban megjelenő, akár a fizikai erőnlétet, ügyességet, akár a szellemi teljesítményt elváró küzdelmek milyen hatással vannak az egyénre.


Jelen írásban a kutatók azt tárgyalják, hogy a diákkori, elsősorban szellemi kihívást jelentő megmérettetések, miképpen befolyásolják a későbbiekben a munkavállalókat, azaz van-e bármilyen motivációs hatása a munkahelyi versenyekre a kiskorban átélt vetélkedések motivációinak.


 


Kulcsszavak: versenyszellem, motiváció, kudarc, siker, elismerés


 


 


 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Juhász, Tímea. 2020. „A diákkori, egyéni tanulmányi Verseny-motivációk hatása a későbbi Szervezeti Verseny- motivációra”. TAYLOR 12 (1):52-63. https://iskolakultura.hu/index.php/taylor/article/view/34012.
Rovat
Cikkek