Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén – a megfigyelés mint módszer alkalmazása

Main Article Content

Pécsiné Kormos Renáta
Turcsányi Enikő

Absztrakt

A tudományos munkák szerzőinek körében ma egyre jobban elterjedt a kérdőívezés mint módszer egy-egy jelenség vizsgálatánál, holott vannak olyan jelenségek, amelyek esetében ezzel a módszerrel nem kapunk megfelelő mélységű információt. Amennyiben nem az előfordulási gyakoriságot, a mennyiséget szeretnénk vizsgálni, hanem azt, hogy pontosan hogyan is zajlik le egy folyamat, akkor a kérdőívezéssel mint módszerrel nem kapunk megfelelő minőségi információt. Ilyenkor kerülhet előtérbe a megfigyelés módszere, amelynek hátránya, hogy a kísérlet egyszerre csak kevés alannyal végezhető el, így a kapott információk alapján nem általánosíthatunk. Egyéni szinten azonban nagyon hasznos információkat kaphatunk. A jelen tanulmányban a megfigyelés módszerét használtuk a kötődés vizsgálatához, amelynek tapasztalatait itt osztjuk meg.

Article Details

Hogyan kell idézni
Pécsiné Kormos, R., & Turcsányi, E. (2022). Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén – a megfigyelés mint módszer alkalmazása. Módszertani Közlemények, 62(2), 103–117. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/44246
Folyóirat szám
Rovat
Mappa