Vizuális lehetőségek és a személyiség kapcsolata a környezettudatos gondolkodás kialakításában
Main Article Content
Absztrakt
Érzékszerveink által kapott információk az ember megjelenésétől kezdve fontos szerepet töltenek be. Napjainkban ingerek ezrei érnek bennünket, melyek valamilyen céllal születnek, és valamilyen választ adunk rá szóval, tettel vagy érzelmekkel. Már fel sem tűnik, sőt igé-nyünkké vált, hogy ingergazdag környezetben éljünk, melyben tagadhatatlanul nagy szere-pe van a vizuális élményeknek. Ezen élmények befogadása, feldolgozása, a rájuk adott reak-ció sokféle kombinációt ad, hisz „ahány ember, annyiféle", de általános törvényszerűségek, összefüggések is megállapíthatók. E kapcsolatokat figyelembe véve lehet vizsgálni, hogy ha a környezettudatos gondolkodás szolgálatába szeretnénk állítani - mely kétségkívül nemes cél -, milyen vizuális lehetőségek állnak rendelkezésre. Hogyan fejtik ki hatásukat a szemé-lyiségre, s vajon milyen eredményeket érhetünk el a gyermekek hozzáállásában az alkotó munkán keresztül. E kölcsönhatások vizsgálata nem egyszeri feladat, hiszen a vizuális világ kínálta lehető-ségek száma és felhasználása a történelem során egyre bővült, és bővülni fog.