A régi és új típusú érettségi vizsgák összehasonlítása egy iskola 2000 és 2011 közötti eredményei alapján
Main Article Content
Absztrakt
2005-ben nagy várakozások és bonyodalmak közepette vezették be a kétszintű érettségit. Azóta is szakmai viták kereszttüzében áll megbízhatósága, a régi rendszerhez viszonyí-tott színvonala, kivitelezése miatt. Vizsgálatunk kérdésfelvetése, hogy az érettségi milyen funkciót tölt be a középiskolai képzésben, és vajon hasonló módon látják-e el ezt a funkciót a különböző időszakokban bevezetett érettségi vizsgák. A kutatás azt vizsgálja, hogy van-e különbség a régi és az új típusú érettségi között a tanulók teljesítménye, attitűdjei szempontjából. Természetesen a két vizsga jellege eltér egymástól, így összehasonlításaink inkább tendenciákat mutat-nak, mint a két típushoz tartozó tudásszintbeli hasonlóságokat vagy különbségeket.
Article Details
Hogyan kell idézni
Apró, M. (2014). A régi és új típusú érettségi vizsgák összehasonlítása egy iskola 2000 és 2011 közötti eredményei alapján. Módszertani Közlemények, 54(3), 75–84. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35522
Folyóirat szám
Rovat
Articles