A helytörténeti kutatás és az online gyűjtemények helye és szerepe a történelemoktatásban Pásztó példáján keresztül

Main Article Content

Gortva János

Absztrakt

A történelemtanár gyakran szembesül azzal, hogy a diákok motiválatlanok. Ha a diákok megértik, hogy a történelem érdekes, akkor motiváltabbá válnak. Ebben segíthet a hely-történeti kutatás és a modern technológia. A NAT előírja, hogy a történelemtanítás erősít-se a szülőföldhöz kötődést, ezért a tanulmányban olyan lehetőségek bemutatására törek-szünk, amelyek segítségével a történelemtanításban helyi sajátosságok is felhasználha-tók. Számos olyan online gyűjtemény létezik, amely jól használható a helytörténet tanítá-sánál. Ezeket a tanárok és a diákok egyaránt jól használhatják a tanórán és azon kívül is. A lehetőségeknek csak a tanár ideje és kreativitása szab határt. A tanulás a diákok számára élmény lehet, ha ezeket a lehetőségeket kihasználjuk. A példákban szereplő település Pásztó, de az ötletek bármelyik várossal, faluval megvalósíthatóak.


 

Article Details

Hogyan kell idézni
Gortva, J. (2016). A helytörténeti kutatás és az online gyűjtemények helye és szerepe a történelemoktatásban Pásztó példáján keresztül. Módszertani Közlemények, 56(2), 32–38. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35487
Folyóirat szám
Rovat
Articles