Az iskolai projektmunka hatásainak kérdőíves vizsgálata
Main Article Content
Absztrakt
2007-ben hozták nyilvánosságra azt a jelentést, melyben az Európai Unióhoz tartozó or-szágokban a természettudományos oktatás helyzetét vizsgálták. A Rocard Bizottság, más tanulmányokkal összhangban rámutatott, hogy az EU tagállamokban szinte egységesen csökkent a mérnöki pályát választó, a műszaki felsőoktatásra jelentkező fiatalok száma, és a természettudományos szakokra jelentkezők is egyre kevesebben vannak. A fiatalok nagy része nem érdeklődik sem a természettudományos tantárgyak, sem a matematika iránt. Szükség van a természettudományos tantárgyak oktatásának megújítására, hiszen Európa jövője szempontjából döntő, hogy a természettudományos oktatás fejlődjön (Rocard et al. 2007, 2010). A természettudományos iskolai projektfeladat - mint kollabo-ratív tudásmegosztó módszer - részben megfelel e céloknak. A cikk célja, hogy bemuta-tassam a természettudományos oktatásban alkalmazott kooperatív projektfeladatok né-hány pedagógiai tapasztalatát.