Kindergarten through children’s eyes: results of a pilot study

Main Article Content

Krisztina Kovács
Berta Bánfi
Flóra Irsai
Sára Varga

Abstract

In this study, we present the first results of a small sample empirical study. In the first part of the study, we outline the main research directions of the studies carried out in early childhood in Hungary, then we describe the methodological foundations of our study, with particular regard to the age characteristics of the age group, and finally we present and interpret the partial results. The analyzes shed light on how the five- and six-year-old children participating in the study relate to their own kindergarten, how satisfied they are with kindergarten activities, and what ideas they have about a good kindergarten. The results can bring you closer, through concrete examples, to a more precise understanding of the way of thinking of preschool children and their ideas about kindergarten. They can provide starting points for conducting further empirical studies.

Article Details

How to Cite
Kovács, K., Bánfi, B., Irsai, F., & Varga, S. (2023). Kindergarten through children’s eyes: results of a pilot study. Módszertani Közlemények, 63(3), 3–22. https://doi.org/10.14232/modszertani.2023.3.3-22
Section
Tanulmányok

References

Andresen, Sabine (2012): „Was und wie Kinder erzählen”. Frühe Bildung, 1. 3. sz. 143−149.

Bányai Éva és Varga Katalin (2012): Affektív pszichológia. Az emberi késztetések és érzelmek világa. Medicina Könyvkiadó, Budapest.

Böddi Zsófia (2019a): Előszó a „Koragyermekkori kutatások metodológiája” című tematikus számhoz. Gyermeknevelés, 7. 2–3. sz. 1.

Böddi Zsófia (2019b): Társas interakciók megfigyeléses vizsgálata integráló óvodai csoportokban. Gyermeknevelés, 7. 2–3. sz. 28–44. DOI 10.31074/2019232844

Delfos, M. F. (2011): „Sag mal…”. Gesprächsführung mit Kindern (4−12 Jahre). Beltz, Weinheim.

Endrődy Orsolya, Lénárt István és Markovina, Irina (2019): Vállt vállnak vetve – gyerekek a gyermekkorról. Gyermeknevelés, 7. 2–3. sz. 125–135. DOI 10.31074/201923125135

Fehér Krisztina (2020): Status-based preference of varieties in bidialectal kindergarteners: an experimental study. Argumentum, 16. Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen. 147–172. DOI: 10.34103/ARGUMENTUM/2020/10

Forgács József (2003): Az érzelmek pszichológiája. Kairosz Könyvkiadó Kft., Budapest.

Golyán Szilvia (2019): A kisgyermekkori elégedettség prediktív erejének longitudinális vizsgálata. Gyermeknevelés, 7. 2–3. sz. 64–94. DOI: 10.31074/2019236494

Hegyi Ildikó (2008): A társadalmi környezet és az óvodás gyermek érzelmei. https://ofi.oh.gov.hu/ tudastar/ovodai-nevelesi/dr-hegyi-ildiko (2023.02.20.)

Janek Noémi (2019a): „Google-bácsi mindent tud” – eredmények és tapasztalatok az óvodások digitális eszköz- és internethasználatának vizsgálatáról. Gyermeknevelés, 7. 2–3. sz. 95–110. DOI 10.31074/20192395110

Janek Noémi (2019b): Érintéstől a kattintásig – online jelenlét és internethasználat óvodáskorban. Létünk (Újvidék), 49. 1. sz. 121–155. ETO: 316.346.32-053.6:004.9

Józsa Krisztián, Barrett, C. Karen, Józsa Gabriella és Morgan, A. George (2019): FOCUS teszt: új, számítógép-alapú vizsgálati eszköz 3–8 éves gyermekek számára. Gyermeknevelés, 7. 2–3. sz. 111–124. DOI 10.31074/201923111124

Kende Judit (2010): Óvodások előítéletei: a csoport szerepe a kisgyerekek előítéleteinek és sztereotípiáinak alakulásában. Alkalmazott Pszichológia, 12. 1−2. sz. 135−143.

Keszei Barbara, Böddi Zsófia és Dúll Andrea (2019): Óvodás gyermekek csoportszobai térhasználatának vizsgálata a térszintaxis módszerével. Gyermeknevelés, 7. 2–3. sz. 45–63. DOI 10.31074/2019234563

Kovács Krisztina (2020): Inclusion of Intellectually Disabled Children in Early Childhood Education in Hungary in the Light of the Law. International Dialogues on Education: Past and Present, 7. 2. sz. 70-79.

Sommer-Himmel, Roswitha, Titze, Karl és Imhof, Daniela (2016): Kinder bewerten ihren Kindergarten. Wie Kinder ihren Kindergarten sehen. Instrument und Implementierung von Kinderbefragung in der Kindertageseinrichtung. Dohrmann Verlag, Berlin.

Titze, Karl és Lehmkuhl, Ulrike (2010): Der Elternbildfragebogen für Kinder und Jugendliche. Testzentrale Hogrefe, Göttingen.

Tóth Anett Ágnes (2016): Óvodáskorú gyermekek halálfogalmának fejlődése és sajátosságai a szülői magyarázatok és halálattitűdök tükrében. Doktori értekezés. Kézirat. Pszichológia Doktori Iskola Evolúciós és Kognitív Pszichológia Doktori Program, Pécs. https://pea.lib.pte. hu/bitstream/handle/pea/15952/toth-anett-agnes-phd-2017.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Vargáné Szabó Györgyi (2000): Mit szeret és mit nem szeret a gyerek az óvodában, és mit szeretne még csinálni? Horváth és Dubecz Oktatási Tanácsadó Bt., Budapest.

Vekerdy Tamás (1996): Kicsikről nagyoknak 1. Park Könyvkiadó, Budapest.

Weltzien, Dörte (2012): „Gedanken im Dialog entwickeln und erklären: Die Methode dialoggestützter Interviews mit Kindern”. Frühe Bildung, 1. 3. sz. 143−149.

Zsubrits Attila, Valkó Anna, Horváth Krisztina és Fehér Annamária (2015): A gyerekek játékokhoz fűződő érzelmi kapcsolata. Képzés és Gyakorlat, 13. 3−4. sz. 43−59. DOI: 10.17165/ TP.2015.3-4.3