A testnevelés, testmozgásos programok újszerűsége a Komplex Alapprogram iskolai bevezetésének köszönhetően

Main Article Content

Péter Dorka

Abstract

A Testnevelés és sport műveltségi területet illetően Magyarországon kedvező változások mentek végbe az elmúlt időszakban, hiszen a kötelező mindennapos testnevelést bevezették. A 2011-es CXC. törvény mondja ki és írja elő a testnevelésórák mindennapos alkalmazását. A törvény 2012. szeptember 1-jén lépett hatályba, kötelezve minden köznevelési intézményt a felmenő rendszerű bevezetésére 1., 5. és 9. évfolyamoktól. A 2015/16-os tanévtől már minden évfolyamon alkalmazni kellett. A megnövekedett iskolai fizikai aktivitás lehetőséget adott arra, hogy újabb módszereket építsenek be a tanítók és testnevelő tanárok ismereteibe. Ezeken túlmenően nagyon fontos, hogy egészségközpontú, élménytestnevelést, gondolkodásra bátorító, lemorzsolódást csökkentő módszereket alkalmazzanak, valamint egymástól tanuló, empatikus, befogadó, kreatív, reflexiókra képes diákokat foglalkoztassanak a pedagógusok. A magyarországi problémák megoldására jött létre, és ennek érdekében dolgozták ki a Komplex Alapprogramot több alprogrammal. Ezek egyike a testmozgásalapú alprogram, amely többek között a testnevelésórák módszereibe, stratégiai megoldásaiba, fejlesztési lehetőségeibe ad betekintést. A legfőbb cél a fent említetteken túl a fiatalok egészségtudatos életszemléletének, magatartásának, az élethos�- szig tartó, rendszeres fizikai aktivitásának, valamint a rekreációra való igényük kialakításának lehetősége.

Article Details

How to Cite
Dorka, P. (2022). A testnevelés, testmozgásos programok újszerűsége a Komplex Alapprogram iskolai bevezetésének köszönhetően. Módszertani Közlemények, 61(3), 123–133. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/43656
Section
Műhely