A mondókázás szerepe, funkciója és népszerű(tlen?)sége

Main Article Content

Bence Gábor Papp

Abstract

Ez a tanulmány egy házi dolgozat továbbgondolásából született meg. Módszeréül és eszközéül a beszélgetést, egészen pontosan a kötött interjú keretét választottuk. A dolgozat célja az volt, hogy az óvodapedagógusok és szülők (interjúalanyok, válaszadók) segítségével tisztább képet kapjunk a mondókázás jelenlegi helyzetéről: Mennyire része a mondóka a mindennapi (intézményes és otthoni) gyermeknevelésnek; Miért és mire használják ma a mondókákat; valamint a dolgozatban helyet kapott egy kisebb terjedelmű komparatisztika anyag is, amelyben a szülők és a pedagógusok válaszait hasonlítottuk egymáshoz. Összességében elmondhatjuk, hogy természetesen vannak átfedések mindkét csoport mondókázási szokásaiban, viszont a pedagógusok – magától értetődően – sokkal tudatosabban és módszeresebben nyúlnak hozzá, mint a szülők. A mondókázás régre visszavezethető interperszonális dominanciáját pedig elkezdi felváltani (vagy már fel is váltotta) az interaktív mondókázás.

Article Details

How to Cite
Papp, B. G. (2021). A mondókázás szerepe, funkciója és népszerű(tlen?)sége. Módszertani Közlemények, 61(2), 134–139. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/43538
Section
Mappa