Autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai nevelése

Main Article Content

Krisztina Kovács

Abstract

Jelen tanulmány szakirodalmi kutatómunka alapján és az autizmusspektrum-zavarral élő1 gyermekek óvodai együttnevelésének gyakorlatát feltáró empirikus vizsgálatra építve nyújt betekintést a nemzetközi és hazai kutatási eredményekbe, továbbá módszertani ötleteket ismertet az autizmussal élő gyermekek inkluzív szemléletű óvodai neveléséről. Ráirányítja a figyelmet óvodai fejlesztésük tudatosságára. Magyarországon az autizmussal élő gyermekek – diagnózisuk alapján − sajátos nevelési igényű státuszúak, és tüneteik összetettségéből adódóan különleges bánásmódot igényelnek. Így óvodai ellátásuk az óvodapedagógusoktól specifikus megértést és megközelítést kíván meg. A téma jelentőségét mutatja, hogy a statisztikai adatok2 szerint az integrált óvodai nevelésben részt vevő, autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek száma növekvő tendenciát mutat.

Article Details

How to Cite
Kovács, K. (2021). Autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai nevelése. Módszertani Közlemények, 61(2), 5–29. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/43531
Section
Tanulmányok