Autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek óvodai nevelése
Main Article Content
Abstract
Jelen tanulmány szakirodalmi kutatómunka alapján és az autizmusspektrum-zavarral élő1 gyermekek óvodai együttnevelésének gyakorlatát feltáró empirikus vizsgálatra építve nyújt betekintést a nemzetközi és hazai kutatási eredményekbe, továbbá módszertani ötleteket ismertet az autizmussal élő gyermekek inkluzív szemléletű óvodai neveléséről. Ráirányítja a figyelmet óvodai fejlesztésük tudatosságára. Magyarországon az autizmussal élő gyermekek – diagnózisuk alapján − sajátos nevelési igényű státuszúak, és tüneteik összetettségéből adódóan különleges bánásmódot igényelnek. Így óvodai ellátásuk az óvodapedagógusoktól specifikus megértést és megközelítést kíván meg. A téma jelentőségét mutatja, hogy a statisztikai adatok2 szerint az integrált óvodai nevelésben részt vevő, autizmusspektrum-zavarral élő gyermekek száma növekvő tendenciát mutat.