Az esztétika pedagógiai perspektívából

Main Article Content

Ilona Antal-Lundström

Abstract

A pedagógia tudománya ma azt tartja fő feladatának, hogy a teljes emberi életúton segítse az egyént személyiségének fejlődésében és azokban a változási törekvéseiben, melyek életét jobbá teszik. A fejlett országokban az esztétika filozófiaként és gyakorlatként is egyre fontosabb szerepet kap az élet minőségének javításában, szebbé tételében, ezért időszerű, hogy többet tudjunk a pedagógiai vonatkozásairól is. A pedagógia mind az Egyesült Államokban, mind Európában már korábban a demokratikus fejlődés útján indult el, ám ez a változás az esztétikai filozófiában csak az utóbbi évtizedben vált érzékelhetővé. Az új esztétikai filozófiai elmélet, a radikális esztétika feladata az, hogy közelebb hozza az esztétikát a tömegekhez, azaz demokratizálja azt.

Article Details

How to Cite
Antal-Lundström, I. (2013). Az esztétika pedagógiai perspektívából. Módszertani Közlemények, 53(3), 26–29. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35543
Section
Articles