A kulcskompetenciák és a kiemelt fejlesztési feladatok céljainak megjelenése a tanórán kívüli környezeti nevelésben

Main Article Content

Horváth Katalin

Absztrakt

A természet- és környezetvédelemi ismeretek tudatosításának, az ökológiai szemlélet és természetvédelmi értéktudat kialakításának az oktatás minden színterén elengedhetetlen feltétele az elmélet és gyakorlat összehangolása, együttes alkalmazása. így a környezet-tudatos szemléletformálás folyamata szükségszerűen alakítja ki a fenntarthatóság stabil pilléreire épülő, környezettudatos magatartást. Ennek elérésében a tartalmi és módszer-tani lehetőségeket a környezettudományok és a pedagógia szintéziseként a környezetpe-dagógia biztosítja. A Nemzeti alaptanterv megfogalmazza, hogy a kulcskompetenciák se-gítik elő a szocializálódás folyamatában a személyes boldogulás és az aktív állampolgári lét kialakulását. Földünk legnagyobb globális problémája a biodiverzitás csökkenése. Ah-hoz, hogy ezt a folyamatot képesek legyünk lokálisan lassítani vagy megállítani, szüksé-ges, hogy tanítványaink képesek legyenek az ökoszisztémák működésének megértésére, szűkebb környezetükben lévő természeti- és kultúrtörténeti értékek megismerésére és azok védelmére.

Article Details

Hogyan kell idézni
Horváth, K. (2014). A kulcskompetenciák és a kiemelt fejlesztési feladatok céljainak megjelenése a tanórán kívüli környezeti nevelésben. Módszertani Közlemények, 54(3), 20–37. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35533
Folyóirat szám
Rovat
Articles