A Storyline módszer
Main Article Content
Absztrakt
A Storyline módszer eredeti ötlete Skóciából származik. Amikor a tankönyvközpontú általános iskolai oktatás számos problémájával szembesültek, 1965-ben egy új nemzeti tanterv született, mely holisztikus megközelítést javasolt, és figyelembe vette a gyerekek eltérő fejlődési ütemét és érdeklődését is. Két fő tantárgycsoport alakult ki: az egyik a környezeti, természettudományi tárgyakat ötvözte, ide tartozott a történelem, földrajz, matematika és a természettudományok; a másik terület az esztétikai, művészeti nevelés-sel kapcsolatos tárgyakat integrálta. Ebbe a csoportba a rajz, a technika, a zene és a testnevelés került. Az új rendszer bevezetésével, a tantervi változások nyomán fejlesztette ki a Glasgow-i Jordanhill College of Education oktatói csapata a Storyline módszert, hogy megkönnyítse az általános iskolai tanítók és tanárok tervezési feladatait (S. Bell 1995).