A fiatalabb és az idősebb hallgatók tanulási motivációi
Main Article Content
Absztrakt
A hallgató központú oktatás fejlesztését erősíti kutatásunk, amely a hallgatók jobb megismerését célozza, ezáltal adaptív tanítási lehetőségeket tudunk nyújtani számukra. Jelen tanulmányban tanulási motivációikat, és azokat a külső környezeti támogatásokat tárjuk fel, amelyek segítik őket. A motivációs szakirodalom és a generációs elméletek tanulmányozása alapján feltételeztük, hogy a korcsoportok között eltérés mutatható ki a felsőoktatásba történő jelentkezés okait illetően, valamint különbség mutatkozik a biológiai nem alapján, és attól függően, hogy a hallgató rendelkezik-e már felsőfokú végzettséggel. Kérdőíves felmérésünk alapsokaságát 900 fős levelező tagozatos hallgatói állomány képezte a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán, végül 150 anonim válaszadó biztosította elemzésünk adatbázisát.