BuborÉK A digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai

Main Article Content

Jakab Natália

Absztrakt

A szociális különbségek szoros összefüggést mutatnak a digitális kompetenciákkal. Az online oktatás során a diákok szociális különbségei hangsúlyosabbakká váltak. Írásomban két problémát mutatok be abban a tekintetben, hogyan próbál alkalmazkodni a jelen kor digitális kihívásainak egy olyan gimnázium, ahol a diákok körülbelül 60%-a hátrányos helyzetű, továbbá, hogy miképpen hathat a hátrányos helyeztű diákokra az a megfigyelési szempont, amely feltételezi az interneten jelen lévő úgynevezett filter bubble-t. A jelenségről Pariser 2011-ben tartott népszerű előadást. Sunstein azt mondja, hogy a social médiának köszönhetően az emberek főképp olyan csoportokba csatlakoznak, amelyek saját értékrendjüknek megfelelőek, de ezzel el is zárkózhatnak olyan információktól, amelyek megkérdőjelezhetik ezeket a nézeteket. 

Article Details

Hogyan kell idézni
Jakab, N. (2022). BuborÉK: A digitális esélyteremtés lehetőségei és akadályai. Közösségi Kapcsolódások - tanulmányok kultúráról és oktatásról, 2(1), 66–75. https://doi.org/10.14232/kapocs.2022.1.66-75
Folyóirat szám
Rovat
Oktatás