A kisegítő iskoláztatás kialakulásának első szakasza Magyarországon, 1898–1920 között
Main Article Content
Absztrakt
Jelen tanulmány a „gyengetehetségű”, azaz mai fogalomhasználattal kifejezve az enyhén értelmi fogyatékos tanulók számára Magyarországon, a 20. század első felében főként német minta alapján létrejött (vö. Gordosné, 1996, 2000; Mesterházi, 2019), kisegítő iskoláztatás történetével foglalkozik. A tanulmány intézményfejlődési utat mutat be társadalom- és intézménytörténeti összefüggéseket szem előtt tartva. Feltárja a magyar kisegítő iskoláztatás első szakaszának innovatív folyamatait, 1898-tól 1920-ig. Vizsgálja azt az intézményes hátteret, amelynek keretei között az enyhén értelmi fogyatékos tanulókról való szakmai gondolkodás a 19. században a legmarkánsabban mutatkozott meg.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Kovács, K. (2023). A kisegítő iskoláztatás kialakulásának első szakasza Magyarországon, 1898–1920 között. Iskolakultúra, 33(5), 84–101. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44390
Folyóirat szám
Rovat
Szemle