Holokauszt-oktatás multimédiás eszközök segítségével

Main Article Content

Mezei Mónika

Absztrakt

A Dél-kaliforniai Egyetem Soá Alapítványának videóarchívuma közel 53.000 holokauszt túlélő, embermentő és táborfelszabadító interjúját tartalmazza, amelyek felhasználása új távlatokat nyitott meg a holokauszt oktatásában. Az alábbi tanulmányban szó esik a videóinterjúk használatának pedagógiai céljairól és előnyeiről a hagyományos oktatáshoz képest. Az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport által végzett kutatás azt vizsgálja, hogy a történelmi emlékezet és a multimédiás eszközök beemelése a 20. századi traumák oktatásában milyen képességeket és attitűdöket tud kialakítani a diákok oktatása során. Kvantitatív és kvalitatív méréseinek eddigi részeredményei is arra utalnak, hogy  az empátia, a társadalmi tolerancia és szolidaritás, a felelősségérzet és a kritikus gondolkodás készségeinek fejlesztésére a multimédiás eszközök kiválóan alkalmazhatók.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Mezei, M. (2021). Holokauszt-oktatás multimédiás eszközök segítségével. Iskolakultúra, 31(11-12), 39–53. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2021.11-12.39
Rovat
Tematikus blokk: Elbeszélt történelem a történelemoktatásban