Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása
Main Article Content
Absztrakt
Tanulmányunkban egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló negyedikes és ötödikes osztályok szociogramjainak összevetését és elemzését tűztük ki célul. Olyan kérdésekre keressük a választ, hogy vajon van-e különbség az enyhén értelmi fogyatékos tanulók elfogadásában az egy, illetve két tanulót integráló osztályokban, vagy hogy milyen tényezők befolyásolják az osztályok szerkezeti típusainak alakulását. A szociogramok felrajzolását egy erre a célra fejlesztett szoftver segítségével készítettük el, az elemzésüket pedig a Mérei Ferenc által kidolgozott több szempontú szociometriai módszerrel végeztük. Az eredményeink közül kiemeljük, hogy az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek között nem alakul ki kölcsönös kapcsolat, inkább a többségi gyermekek barátságát keresik.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Kiss, D., & Szekeres, Ágota. (2016). Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása. Iskolakultúra, 26(12), 3–15. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.12.3
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek