Életreform és zenepedagógia : a 20. század alternatív zeneoktatási módszereinek életreform-vonatkozásai

Main Article Content

Rita Laura Daragó

Absztrakt

A 19. század utolsó évtizedeiben egyre nagyobb körben terjed egy olyan új életfelfogás, melynek jellegzetes elemei fellelhetők mind a kortárs életreform-mozgalmakban, mind pedig az ezek nyomán kibontakozó általános és művészetpedagógiai reformmozgalmakban is (Németh, 2005, 8. o.). Az ekkortájt tevékenykedő pedagógusok egy sokszínű, a régivel gyökeresen szakítani és újítani akaró korszellem szülöttei; méltán feltételezhetjük, hogy eltérő módon bár, de hatással volt rájuk az őket körülvevő szellemi atmoszféra. A reformpedagógia és az életreform-mozgalmak kapcsolatának vizsgálata jelentős figyelmet kapott az elmúlt évek pedagógiatörténeti kutatásaiban. Jelen tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a 19-20. század fordulójának különböző életreform-mozgalmai, azok legfőbb eszméi milyen hatást gyakoroltak az európai művészeti, ezen belül is a zenei reformpedagógia jeles metódusaira.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Daragó, R. L. (2012). Életreform és zenepedagógia : a 20. század alternatív zeneoktatási módszereinek életreform-vonatkozásai. Iskolakultúra, 22(5), 3–10. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21270
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek