Helyzetjelentés a hazai múzeumpedagógia eredményeiről és kihívásairól
Main Article Content
Absztrakt
Napjaink gazdasági és morális válságában a múzeumok értékőrző és értékteremtő jellege különös jelentőséget nyer. A közoktatás problémái, a tolerancia hiánya, a tradicionális helyi közösségek felbomlása, a felgyorsuló társadalmi-kulturális változások egyaránt kihívást jelentenek a múzeumok számára. A múzeumi tanulással, múzeumpedagógiával és a múzeumi felnőttoktatás lehetőségeivel kapcsolatosan rendkívül gazdag és színvonalas nemzetközi szakirodalmi bázis alakult ki az elmúlt évtizedekben. A George Hein, Barry Lord, Eilean Hooper-Greenhill, Hazel Moffat, Vicky Woollard, John H. Falk, Lynn D. Dieking, Ivan Karp, Richard Sandell és más szakemberek által végzett kutatások és megjelentetett magas színvonalú publikációk napjainkra létjogosultságot teremtettek a múzeumi tanulás kutatásának és a múzeumpedagógiának mint önálló diszciplínának. A tanulmány pedagógiai és andragógiai szempontból elemzi a hazai múzeumi kultúraközvetítés helyzetét.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Koltai, Z. (2010). Helyzetjelentés a hazai múzeumpedagógia eredményeiről és kihívásairól. Iskolakultúra, 20(3), 107–123. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20998
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek