A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában
Main Article Content
Absztrakt
Kinézünk az ablakon és a sötét felhők láttán elhalasztjuk az aznapra tervezett szabadtéri kirándulást. Rulettasztalnál ülve sok fekete szám kiforgása után inkább piros számra tesszük zsetonjainkat. A sötét felhők megjelenését ugyanis nagy valószínűséggel – tapasztalataink szerint – eső fogja követni, illetve megfigyeléseink szerint sok fekete szám után nagyobb a valószínűsége egy piros számnak. Ez a gondolkodási forma a valószínűségi és korrelatív gondolkodás.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Nagy, D. (2006). A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában. Iskolakultúra, 16(6), 80–93. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20458
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek