Zoo-szemlélet a barokk kori művelődésben: Giovanni Bonifacio Szabad és mechanikus művészetek c. értekezése

Main Article Content

Absztrakt

A tanulmány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a középkori septem artes liberalest és a septem artes mechanicaet, valamint a reneszánsz egyik filozófiai alapját képező studia humanitatist megjelenítő ikonográfiai hagyományban mily módon jelenik meg az állatszimbolika. Ehhez egy barokk kori itáliai szerző, Giovanni Bonifacio L'arti liberali et mecaniche come siano state da gli animali irrationali à gli huomini dimostrate (A szabad és mechanikus művészetek, ahogyan azokat az értelemmel nem bíró állatok mutatták be az emberek számára) címmel 1628-ban megjelentetett értekezését vettem górcső alá, különös tekintettel – az állatszimbolikán túl – a forrásokra és azok barokk stílusra jellemző kombinálására.

Article Details

Hogyan kell idézni
Vígh, Éva. (2023). Zoo-szemlélet a barokk kori művelődésben:: Giovanni Bonifacio Szabad és mechanikus művészetek c. értekezése. Antikvitás & Reneszánsz, (12), 63–82. https://doi.org/10.14232/antikren.2023.12.63-82
Rovat
Tanulmányok
Információk a szerzőről

Vígh Éva

a SZTE Olasz Tanszékének egyetemi tanára, az SZTE Antikvi-tás és Reneszánsz: Források és Recepció Kutatóközpont vezetője. Kuta-tási területe a közép- és újkori művelődéstörténet, a középkori, rene-szánsz és barokk olasz irodalomtörténet, az udvari kultúra, a fiziognómia szerepe az irodalomban és a művészetekben, továbbá az állatszimbolika művelődéstörténete.