Munkáltatói márkaépítés szerepe a fluktuáció csökkentésében THE ROLE OF EMPLOYER BRANDING IN REDUCTION OF FLUCTUATION
Main Article Content
Absztrakt
Munkáltatói márkaépítés szerepe a fluktuáció csökkentésében
A munkáltatói márkaépítés jelentősége manapság nem csak a multinacionális vállalatok szignifikáns HR management stratégiai alappillére kell, hogy legyen, szerepe egyre inkább teret hódít minden vállalkozás életében.
A gazdasági fellendülés okozta munkaerő-piaci kereslet következtében a munkáltatók számos eszközzel próbálják meg a tehetséges jelölteket megtalálni, alkalmazni, illetve a kulcs fontosságú munkavállalóikat megtartani, az ebből eredő létszámingadozás mértékét csökkenteni. A környezet és a munkaerőpiac változásaira a HR szakembereknek gyors intézkedésekkel kell reagálni, hatékony tervezéssel, vonzó kampánnyal lehet elősegíteni az optimális munkaerő gazdálkodást, a vállalati értékteremtést. A munkáltatói márkaépítés során egyaránt fókuszálni kell az új jelöltek bevonzására, és a meglévő munkavállalók motiválására, megtartására.
Jelen tanulmányon keresztül kívánom bemutatni, hogy egy 2700 fős multinacionális vállalat szempontjából miért kulcsfontosságú kérdés a fluktuáció csökkentése, továbbá azt, hogy emberi erőforrás szakemberként munkáltatói márkaépítés stratégiával hogyan járulhatunk hozzá a csökkentéséhez.
Kulcsszavak: Munkáltatói márkaépítés, HR, munkaerőpiac, fluktuáció, hatékonyság
The role of Employer Branding in reduction of fluctuation
The importance of employer branding nowadays should not only be a significant Human Resources (HR) Management strategical pillar of multinational corporations, its role is increasingly gaining ground in every business.
As a consequence of labor market demand caused by economic recovery employers are trying to find and employ the talented and the most suitable candidates in many ways and to retain their key employees to reduce the staff fluctuation. HR professionals have to react quickly for the changes of the labor market and the circumstances. Human Resources experts can help for the optimal workforce management and the corporate value creation by the help of efficient planning and wherethrough attractive campaign. During the employer branding process, Human Resources professionals have to focus on attracting new candidates, moreover to retain and motivate their own, current employees.
I would like to demonstrate through this study why it is an essential question for a multinational company with 2700 employees how to contribute to reduce fluctuation in addition how Human Resources Specialists can cooperate in reducing this process with strategical methods of the employer branding.
Keynotes: Employer Branding, Human Resources, labor market, fluctuation, effectiveness