A pedagógus életpályamodell megítélésének megoszlása nemek és korosztályok alapján DISTRIBUTION OF THE TEACHER'S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS

Main Article Content

Szilárd Horváth

Absztrakt

Hazánkban is, ahogy legtöbb környező országban nagy figyelmet fordítanak köznevelés minőségére. Sajnos a PISA felmérések alapján sereghajtónak számítunk. A magyar diákok minden kompetencia területen jelentősen elmaradnak az OECD országok átlagától. A vizsgált 38 OECD államból mindössze a 34-ik helyet sikerült megszereznünk. A kormányzat annak érdekében, hogy a köznevelés színvonala javuljon a közoktatás átfogó reformjába kezdett. Bevezette a Pedagógus életpályamodellt, mely a pedagógusokat hivatott motiválni és a pályán tartani. A tanulmányból választ kapunk arra, hogy a nőket vagy férfiakat, a fiatalabb vagy idősebb korosztályt motiválja az életpályamodell. Megnézzük, hogy van-e visszatartó ereje, arra vonatkozóan, hogy a pedagógusok ne hagyják ott hivatásukat és keressenek másik munkahelyt a versenyszférában. Megvizsgáljuk azt is, hogy a már évek, esetleg évtizedek óta pályán levő pedagógus hogyan vélekedik az előmeneteli rendszerről.   


 

Article Details

Hogyan kell idézni
Horváth, S. (2020). A pedagógus életpályamodell megítélésének megoszlása nemek és korosztályok alapján: DISTRIBUTION OF THE TEACHER’S LIFE MODEL BASED ON GENDER AND AGE GROUPS. Közép-Európai Közlemények, 12(3.), 135–149. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/vikekkek/article/view/31604
Rovat
Cikkek