Terítéken a nőtörténelem, avagy mit árulnak el a nők történelméről a rendszerváltás utáni 4. osztályos gimnáziumi történelem-tankönyvek
Main Article Content
Absztrakt
Az alábbi tanulmány arra vállalkozik, hogy bemutassa a rendszerváltás óta kiadott négy, negyedik osztályos, középiskolai történelem-tankönyv hogyan, milyen eszközökkel és milyen módon szemlélteti a nőket. Sikerült-e megvalósítani a tankönyvíróknak azt a célkitűzést, hogy a nőket is a történelem részeseiként ábrázolja? A tankönyvek alapján kialakulhat-e a tanulókban egy egységes, ámde sokszínű kép a múltról, amelynek férfiak és nők egyaránt részesei voltak?
Article Details
Hogyan kell idézni
Ventilla, Andrea. 2012. „Terítéken a nőtörténelem, Avagy Mit árulnak El a nők történelméről a rendszerváltás utáni 4. Osztályos gimnáziumi történelem-tankönyvek”. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 2 (2):74-92. https://iskolakultura.hu/index.php/tntef/article/view/33650.
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok