A koreai humán erőforrás gazdálkodás alapja: az oktatás, az óvodától a duális képzésig

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Turcsányi Enikő
Gulyás László

Absztrakt

Today, Korea is one of the most developed economies in the world, and even one of the most innovative countries. We believe that one of the key factors in Korea’s rise is its highly skilled workforce. We believe that one of the key factors in Korea’s rise is its highly skilled workforce. In our study, we try to explore the structure and characteristics of Korean education. Our study is structured in four parts. In the first part, we present the traditional role of education in Korea. In the second part, we outline the current structure and characteristics of Korean public education. While in the third part, we present how the dual work-study system works in Korea. In the fourth part, we describe the so-called operating outside the public education system. operation of „hagwons”.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Turcsányi, Enikő, és László Gulyás. 2024. „A Koreai humán erőforrás gazdálkodás Alapja: Az oktatás, Az óvodától a duális képzésig”. TAYLOR, május, 85-94. https://iskolakultura.hu/index.php/taylor/article/view/45807.
Rovat
XIV. évfolyam 2. szám 2022/2. szám No 43
Szerző életrajzok

Turcsányi Enikő, Szegedi Tudományegyetem Pedagógus Képző Kar

főiskolai docens

Gulyás László, Virtuális Intézet Közép-Európa Kutatására

egyetemi tanár