A hidroterápia mint módszer az értelmileg akadályozott személyek fejlesztésében

Main Article Content

Csikós Ágota

Absztrakt

Jelen tanulmányban az értelmileg akadályozott személyek fejlesztésének egy speciális módszeréről készítettem átfogó, ismertető leírást. Megismerhető a hidroterápiás fejlesztések kialakulásának története és főbb jellemzői. A tanulmányban rövid jellemzést írtam az értelmileg akadályozott személyekről, majd a vízzel való kapcsolatukról. Mivel több különböző hidroterápiás módszer létezik, ezért három módszer leírásával segítem ezek megismerését.

Article Details

Hogyan kell idézni
Csikós, Ágota. (2023). A hidroterápia mint módszer az értelmileg akadályozott személyek fejlesztésében. Módszertani Közlemények, 63(2), 98–108. https://doi.org/10.14232/modszertani.2023.2.98-108
Folyóirat szám
Rovat
Mappa

Hivatkozások

Bernolák Béláné (2002): Hidroterápia és speciális úszásoktatás. Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest. 11−42.

Csikós Ágota (2022): A hidroterápia jelentősége az értelmileg akadályozott személyek fejlesztésében. BA/Bsc, Szegedi Tudományegyetem.

Freitas, M. és Silva, J. (2010): Adaptação ao Meio Aquático: Uma proposta pedagógico-terapêutica. Diversidades, 13-15. https://goo.gl/DHfHFl

Hakim, R. M., Ross, M. D., Runco, W. és Kane, M. T. (2017): A community-based aquatic exercise program to improve endurance and mobility in adults with mild to moderate intellectual disability. Journal of Exercise Rehabilitation, 13. 1. sz. 89–94. https://doi.org/10.12965/ jer.1732838.419

Keisz Kinga (2006): A fejlesztő felkészítésben részesülő gyermekek hidroterápiás lehetőségei a Budapesti Korai Fejlesztő Központban. Szakdolgozat. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest.

Keresztyné Kristóf Edina (2006): Hidroterápia a nemzetközi szakirodalom tükrében. Záródolgozat. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest.

Makovicsné Landor Erika (1995): Víz alatti torna. In: Bálint Géza és Bender Tamás (szerk.): A fizioterápia elmélete és gyakorlata. Springer Hungarica Kiadó Kft., Budapest.

Regényi Enikő Mária (2009): Mozgásjellemzők és fejlesztésük értelmileg akadályozott személyeknél. In: Radványi Katalin (szerk.): Máské(p)p? Intellektuális fogyatékossággal élő emberek gyógypedagógusainak tankönyve. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest. 117−135.

Schultheisz Judit és Kereskényi Bernadett (2011): Neuro-hidroterápia, a koragyermekkori – gyermekkori hidroterápia lehetséges útjai. Gyermekgyógyászati Továbbképző Szemle, 2011. november. 1-3. https://gezenguz.hu/wp-content/uploads/2016/02/Neurohidroterapia.pdf (2022.10.22.)

Tamás Debóra (2017): A hidroterápia mint kiegészítő fizioterápiás kezelés. Egészségügyi szakértői szakdolgozat. Miskolci Egyetem, Miskolc. https://docplayer.hu/109561816-A-hidroterapia- mint-kiegeszito-fizioterapias-kezeles.html (2022.10.10.)

Varga Lászlóné (2020): Hidroterápiás rehabilitációs gimnasztika (HRG) munkaterve. In: Gelencsér Ágnes, Kopházi Médea, Ölvetiné Jelinek Beáta, Proszonyák Zsuzsanna és Varga Lászlóné: Mozgásnevelés, mozgásfejlesztés, önkiszolgálási képesség fejlesztése, hidroterápiás rehabilitációs gimnasztika munkaterve és módszertana. II. Kötet. A Mozgáskorlátozottak Somogy Megye Egyesülete által fenntartott Napsugár Gyógypedagógiai Módszertani Központ, Kaposvár 125−187.

Vaščáková, T., Kudláček, M. és Barrett, U. (2015). Halliwick concept of swimming and its influence on motoric competencies of children with severe disabilities. European Journal of Adapted Physical Activity, 8. 2. sz. 44–49. https://doi.org/10.5507/euj.2015.008