Erőszakmentes kommunikáció az iskolapszichológiai praxisban szemelvények az erőszakmentes kommunikáció módszertanáról és az EMK-alapú mediáció iskolai alkalmazásának lehetőségeiről

Main Article Content

Borbáth Katalin

Absztrakt

Tanulmányunkban megkíséreljük feltárni az erőszakmentes kommunikáció módszertanának sokgyökerű alkotóelemeit, majd az iskola világába implementálható felhasználását bemutatni elméletben, illetve esetpéldákkal szemléltetve. A tanulmány a téma növekvő, iskolai mentálhigiénés fontosságát a lényegre szorítkozva és innen kiindulva − rövid módszertani áttekintés után − jut el az iskolapszichológiai praxisban sikeres intervenciós alkalmazási formaként megjelenő bemutatáshoz. Az írás végén található középiskolai mediációs esetpéldák, a mediációvázlatok, illetve a mellékletben teljes terjedelemben közölt mediáció-jegyzőkönyv remekül támasztják alá/ mutatják be, miként működik hatékonyan az erőszakmentes kommunikációs modell érzelmekre és a kapcsolódó belső igényekre fókuszáló technikai alkalmazása a mediáció hagyományosan szárazabb metódusával ötvözve.

Article Details

Hogyan kell idézni
Borbáth, K. (2023). Erőszakmentes kommunikáció az iskolapszichológiai praxisban: szemelvények az erőszakmentes kommunikáció módszertanáról és az EMK-alapú mediáció iskolai alkalmazásának lehetőségeiről. Módszertani Közlemények, 63(1), 73–93. https://doi.org/10.14232/modszertani.2023.1.73-93
Folyóirat szám
Rovat
Műhely