Irodalmi mese, papírszínház, drámapedagógia. Lázár Ervin: A Kék meg a Sárga

Main Article Content

Gajdóné Gődény Andrea
Koósné Sinkó Judit
Merényi Hajnalka

Absztrakt

Tanulmányunkban Lázár Ervin egyik meséjét (A Kék meg a Sárga) ajánljuk óvodáskorú gyermekekkel való feldolgozásra. Megmutatjuk, hol tart jelenleg a szakmai gondolkodás az irodalmi mese műfaját illetően, milyen helyet foglal el a választott mesénk Lázár Ervin meseuniverzumában, és mi biztosítja a befogadhatóságát óvodáskorú gyermekek számára. Szólunk arról, milyen segítő, fejlesztő hatása van a mesehallgatásnak a gyermekek képességeire és egész életére, valamint arról, hogy a papírszínházzal való mesélés milyen sajátos lehetőségeket hordoz e téren, hogyan gazdagítja az óvodai mesélés módszertani kultúráját. Írunk arról, hogy a drámajáték miként termékenyíti meg az óvodai praxist azáltal, hogy az újabb generációk igényeinek eleget téve interaktívvá teszi a mesélést. Tanulmányunk záró fejezetében pedig egy foglalkozást írunk le: A Kék meg a Sárga című mese feldolgozását drámapedagógiai módszerek és papírszínház felhasználásával.

Article Details

Hogyan kell idézni
Gajdóné Gődény, A., Koósné Sinkó, J., & Merényi, H. (2022). Irodalmi mese, papírszínház, drámapedagógia.: Lázár Ervin: A Kék meg a Sárga. Módszertani Közlemények, 62(2), 33–56. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/44242
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmányok