A korai szülői hatások és a későbbi élet I. A kötődés szerepe a tanulási zavarok, elsősorban a figyelemhiányos hiperaktivitás (ADHD) kialakulásában

Main Article Content

Gulyásné Turcsányi Enikő

Absztrakt

Az utóbbi években az iskoláskorú gyermekek körében jelentősen megnövekedett a hiper-aktivitással, aktivitás- és figyelemzavarral, vagy legalábbis figyelemkoncentrációs gyen-geséggel diagnosztizált gyermekek száma. Nemzetközi statisztikák szerint a gyerekek 5-10%-a szenved figyelemhiányos hiperaktivitásban (ADHD), ami az USA-ban már 10-15% (bár az okok között - sok egyéb mellett - szerepelhet a diagnózis fejlődése is, hiszen ré-gen ezek a gyerekek egyszerűen csak „rossz, vagy rosszul nevelt gyerekek" voltak). Ma-gyarországon az arány jelenleg 5%, ami 6-18 év közötti korosztály esetében 70.000 ADHD-diagnózissal rendelkező gyermeket jelent. Felmerül a kérdés, mi lehet a figyelem-zavaros gyermekek megnövekedett arányának a hátterében. Napjainkban az organikus okok mellett egyre inkább előtérbe kerülnek a pszichoszociális tényezők, mint pl. a kötő-dés szerepe is. írásunkban áttekintjük a témával kapcsolatos eredményeket.

Article Details

Hogyan kell idézni
Gulyásné Turcsányi, E. (2014). A korai szülői hatások és a későbbi élet I.: A kötődés szerepe a tanulási zavarok, elsősorban a figyelemhiányos hiperaktivitás (ADHD) kialakulásában. Módszertani Közlemények, 54(3), 1–9. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35530
Folyóirat szám
Rovat
Articles