Kulcskompetenciák fejlesztése erdei iskolai programmal egy nyolcosztályos gimnáziumi képzés keretein belül
Main Article Content
Absztrakt
A természettudományos tárgyak oktatásának válsága köznevelési rendszerünkben szá-mos vitát, kutatást, konferenciát és publikációt indukált. Gyakorló gimnáziumi pedagó-gusként tett megfigyeléseim alapján ennek egyik oka a diákok személyes tapasztalatainak a hiánya. A tananyag összetétele, mennyisége, a kimeneti követelmények szintje nem te-szi lehetővé a megfelelő mennyiségű közvetlen tapasztalat szerzését, az egyéni megfigye-lést, a motiváció kialakulását a felmerülő kérdések megválaszolására. A felsorolt problé-mák egyik megoldási lehetősége az erdei iskolai programok alkalmazása a gyakorlatban. Az általam bemutatott program egyfajta megoldási lehetőséget kínál a földrajz és a bioló-gia oktatásának megalapozásához, az önálló tanulás és problémamegoldás belső motivá-ciójának kialakításához. Közben a természettudományos kompetenciák mellett egyéb kulcskompetenciák fejlesztése is lehetővé válik.