Kulcskompetenciák fejlesztése erdei iskolai programmal egy nyolcosztályos gimnáziumi képzés keretein belül

Main Article Content

Varga Pálné

Absztrakt

A természettudományos tárgyak oktatásának válsága köznevelési rendszerünkben szá-mos vitát, kutatást, konferenciát és publikációt indukált. Gyakorló gimnáziumi pedagó-gusként tett megfigyeléseim alapján ennek egyik oka a diákok személyes tapasztalatainak a hiánya. A tananyag összetétele, mennyisége, a kimeneti követelmények szintje nem te-szi lehetővé a megfelelő mennyiségű közvetlen tapasztalat szerzését, az egyéni megfigye-lést, a motiváció kialakulását a felmerülő kérdések megválaszolására. A felsorolt problé-mák egyik megoldási lehetősége az erdei iskolai programok alkalmazása a gyakorlatban. Az általam bemutatott program egyfajta megoldási lehetőséget kínál a földrajz és a bioló-gia oktatásának megalapozásához, az önálló tanulás és problémamegoldás belső motivá-ciójának kialakításához. Közben a természettudományos kompetenciák mellett egyéb kulcskompetenciák fejlesztése is lehetővé válik.

Article Details

Hogyan kell idézni
Varga, P. (2016). Kulcskompetenciák fejlesztése erdei iskolai programmal egy nyolcosztályos gimnáziumi képzés keretein belül. Módszertani Közlemények, 56(2), 52–61. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35496
Folyóirat szám
Rovat
Articles