Szókincsfejlesztő drámajátékok a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban

Main Article Content

Tóth Orsolya

Absztrakt

Raymond Kurzweil amerikai feltaláló szavai tökéletesen fogalmazzák meg az idegen nyelvi munkaközösség munkáját iskolánkban, hiszen nálunk a nyelvórákon „drámajáté­kos” formában folyik a munka a nyelvtudás megszerzésének céljából. Intézményünkben tagozaton az idegennyelv-oktatás szervesen összefonódik, együtt él a drámapedagógiá­val. Ez a kapcsolat egy szimbiózishoz hasonlítható, ami azt jelenti, hogy a drámapedagó­gia módszereinek, eszköztárának segítségével valósul meg az idegen nyelv tanítása mű­vészeti iskolai keretek között. Ez a szimbiózis iskolánk egyik, az országban is egyedülálló innovációja. E gyümölcsöző kapcsolat eredményeként nemcsak a tantervben megfogal­mazott tananyag elsajátítása történik, hanem egyfajta személyiségfejlesztés is. Pinczésné (2003: 33] megfogalmazásában: „A drámapedagógia a személyiség fejlesztésének olyan módszere, amelynek során az egyén ismeretei, készségei, képességei, társas kapcsolatai a nevelő által irányított, csoportban végzett közös dramatikus cselekvés révén fejlődnek". Ez a drámapedagógia interdiszciplináris jellegéből fakad, hiszen gyökerei megtalálhatóak a színművészetben, a pedagógiában és a pszichológiában egyaránt.


 

Article Details

Hogyan kell idézni
Tóth, O. (2017). Szókincsfejlesztő drámajátékok a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban. Módszertani Közlemények, 57(2), 1–7. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35475
Folyóirat szám
Rovat
Articles