Beszédzavarok az óvodás és kisiskolás korban

Main Article Content

Bácsi János

Absztrakt

Az emberek kommunikációs készsége korrelál az életpálya-építéssel, az iskolai teljesítménnyel, a szociális kapcsolatok alakulásával (DSM IV 1995). Ha valakinek átlagon felüli a kommu­nikációs készsége, könnyebben boldogul az életben, mint az átlagos képességűek. De mi lesz azokkal, akik valam ilyen nyelvi zavarral küzdenek, akiknek már óvodáskorban deficites a beszéde, vagy akiknél tanulási nehézségek jelentkeznek már az első osztályban? Megjósolható, hogy hátrányba kerülnek a fent említett három területen (iskolai teljesítm ény, szociális kapcsolatok és életpálya-építés). Ezért kell a beszéd zavarokat már óvodás kortól diag­nosztizálni és megkezdeni a fejlesztést Dolgozatomban ismertetem és jellemzem a nyelvi- és a beszédzavarokat, majd adok néhány ötletet arra, hogy azok hogyan korrigálhatók komplex fejlesztési keretben.


 

Article Details

Hogyan kell idézni
Bácsi, J. (2018). Beszédzavarok az óvodás és kisiskolás korban. Módszertani Közlemények, 58(3), 7–14. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35440
Folyóirat szám
Rovat
Articles