Módszertani és tartalmi innovációk a szegedi tanítóképzőben a két világháború között

Main Article Content

Nelli Pelesz

Absztrakt

Kutatásaim középpontjában a Szegedi Királyi Katholikus Tanítóképző Intézet két világháború közötti működése áll, a Magyar Nemzeti Levéltár Csongrád-Csanád Megyei Levéltárának, illetve a Szeged-Csanádi Egyházmegyei Levéltárának anyagaira támaszkodva. A téma feltárásával a tanítói szakma korabeli professzionalizációs folyamatainak mélyebb megértése érhető el, amennyiben a szakmai identitás kialakításának speciális terepeként tekintünk az intézményre. Szegeden az alapképzés tartalmait és módszertanát saját képükre formálva újították meg, tankönyveket és feladatgyűjteményeket készítettek a legújabb tudományos eredmények alapján, sokáig egyedülálló vezérkönyvet jelentettek meg. Olyan szakmai műhelyt teremtettek, amely képes volt egyéni arculatot létrehozni, egyben az országos szakmai közvéleményre is hatni.

Article Details

Hogyan kell idézni
Pelesz, N. (2024). Módszertani és tartalmi innovációk a szegedi tanítóképzőben a két világháború között. Közösségi Kapcsolódások - tanulmányok kultúráról és oktatásról, 4(2), 70–89. https://doi.org/10.14232/kapocs.2024.2.70-89
Rovat
Oktatás