Konkurenciaelemzés szükségessége és néhány módszere

Main Article Content

Benkő-Kiss Árpád

Absztrakt

A versenyző piacon tevékenykedő vállalatok folyamatosan ki vannak téve a versenytársak hatásainak. A konkurencia folyamatos jelenléte vagy felbukkanása folyamatos alkalmazkodást igényel a vállalattól. Érdemes tehát elemezni a versenytárs(ak) hatásait, tevékenységeit. Konkurenciaelemzésnek hívjuk azokat az elemzési technikákat, amelyek segítségével objektívan tudjuk értékelni a versenytársakat, azok viselkedését, és ennek segítségével megtalálhatjuk a saját válaszainkat a kihívásokra.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Benkő-Kiss, Árpád. 2024. „Konkurenciaelemzés szükségessége és néhány módszere”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 18 (3-4):43-49. https://doi.org/10.14232/jtgf.2023.3-4.43-49.
Rovat
Piaci verseny, társadalmi felelősségvállalás és logisztika
Információk a szerzőről

Benkő-Kiss Árpád, Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar, Mérnöki Menedzsment és Ökonómiai Intézet (Szeged)

főiskolai docens

Hivatkozások

Adorján, C., Bary, L., Lukács, J., Róth, J. Veith, J. (2002): A számvitel és mérlegelemzés alapjai 2. Beszámolás és könyvvezetés. Gábor Dénes Főiskola, Budapest.

Andor, G. (2007): Üzleti gazdaságtan alapjai. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.

Hanyecz, L. (2009): Controlling és üzleti tervezés. Saldo kiadó, Budapest.

Lehota, J., Horváth, A., Komáromi, N. Papp, J. (2007): Marketing BA jegyzet. SZIE, GTK.

Unyatinszki, T. (2012): Vállalati tervezés és kontrolling. Ph.D. értekezés, BCE Gazdálkodástudományi Kar.

Whalley, A. (2010): Strategic Marketing. Bookboon.com.

Zsankó, V. (2018): Pénzügyi kontrolling a kis-és középvállalati szektorban. Diplomamunka, Budapesti Gazdasági Főiskola.