Konkurenciaelemzés szükségessége és néhány módszere
Main Article Content
Absztrakt
A versenyző piacon tevékenykedő vállalatok folyamatosan ki vannak téve a versenytársak hatásainak. A konkurencia folyamatos jelenléte vagy felbukkanása folyamatos alkalmazkodást igényel a vállalattól. Érdemes tehát elemezni a versenytárs(ak) hatásait, tevékenységeit. Konkurenciaelemzésnek hívjuk azokat az elemzési technikákat, amelyek segítségével objektívan tudjuk értékelni a versenytársakat, azok viselkedését, és ennek segítségével megtalálhatjuk a saját válaszainkat a kihívásokra.
Letöltések
Article Details
Hivatkozások
Adorján, C., Bary, L., Lukács, J., Róth, J. Veith, J. (2002): A számvitel és mérlegelemzés alapjai 2. Beszámolás és könyvvezetés. Gábor Dénes Főiskola, Budapest.
Andor, G. (2007): Üzleti gazdaságtan alapjai. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
Hanyecz, L. (2009): Controlling és üzleti tervezés. Saldo kiadó, Budapest.
Lehota, J., Horváth, A., Komáromi, N. Papp, J. (2007): Marketing BA jegyzet. SZIE, GTK.
Unyatinszki, T. (2012): Vállalati tervezés és kontrolling. Ph.D. értekezés, BCE Gazdálkodástudományi Kar.
Whalley, A. (2010): Strategic Marketing. Bookboon.com.
Zsankó, V. (2018): Pénzügyi kontrolling a kis-és középvállalati szektorban. Diplomamunka, Budapesti Gazdasági Főiskola.