Termékfejlesztés és sikeresség
Main Article Content
Absztrakt
Az igények kielégítésére szolgáló újabb és újabb megoldások különböző termékek, szolgáltatások és folyamatok formájában jelennek meg. Az új innovációk terjedésének felgyorsulása, amelyet a technológiai fejlődés és piaci követelmények változása hajt, a vállalatok innovációs kényszerében tükröződik. Felmérést készítettünk főleg alapárukat étékesítő kereskedésekben termékfejlesztési projektek sikerességéről fontosság-elégedettségi mátrix felhasználásával. A fontossági és elégedettségi rangsorok elemzése megmutatta, hogy a válaszadók alapvetően az árban és a marketingben történő változásokat részesítik előnyben, amelyek az eladhatóságot is javítanák. Ezeken felül biztató, hogy a termékeket a további hét vizsgálati szempontból (szín, jelölés, állag, eltarthatóság, súly, íz, csomagolás) pozitívan értékelték.
Letöltések
Article Details
Hivatkozások
Babin, B. J., Griffin, M., Babin, L. (1994): The Effect of Motivation to Process on Consumers’ Satisfaction Reactions. Advances in Consumer Research, 21: 406–411. <https://www.acrwebsite.org/volumes/7626/volu-> (2023.03.27.)
Berényi L. Ligetvári É. (2013): A projekt érintettjeinek menedzselése. Magyar Minőség, 22 (7): 11–19.
Blaskovics B. (2014): Az ICT szektorban működő projektvezetők személyes jellemzőinek hatása a projektsiker alakulására. PhD-értekezés. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. https://doi.org/10.14267/phd.2014082
Bredillet, C. (2008): Exploring Research in Project Management: Nine Schools of Project Management Research (Part 4). Project Management Journal, 39 (1): 2–6. https://doi.org/:10.1002/pmj.20030
Chang, H. H., Wang, Y.-H., Yang, W.-Y. (2009): The impact of e-service quality, customer satisfaction and loyalty on e-marketing: Moderating effect of perceived value. Total Quality Management & Business Excellence, 20: 423–443. https://doi.org/10.1080/14783360902781923
Childers, T. L., Carr, C. L., Peck, J., Carson, S. (2001): Hedonic and utilitarian motivations for online retail shopping behavior. Journal of Retailing, 77 (4): 511–535. https://doi.org/10.1016/S0022-4359(01)00056-2
Cleland, D., I., Lewis, R. (2002): Ireland, Project management - Strategic Design and Implementation (4nd Edition). Mcgraw-Hill, New York.
Cooke-Davies, T. (2002): The “real” success factors on projects. International Journal of Project Management, 20 (3): 185–190. http://doi.org/10.1016/S0263-7863(01)00067-9
Cooper, R. G., Edgett S. J. (2006): Stage-Gate® and the Critical Success Factors for New Product Development. BPTrends. <https://www.bptrends.com/publicationfiles/07-06-ART-Stage-GateForProductDev-Cooper-Edgett1.pdf> (2023.03.19.)
Demeter K. (2009): Szolgáltatások versenyképességének elemzése vállalati példák alapján. Vezetéstudomány, 4 (3): 29–37. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2009.03.04
Európai Bizottság (2004): Innovation Management and the Knowledge-driven Economy. Brüsszel. <https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/dd46213f-89e1-4c20-ad21-f3adca0b0f7f> (2023.03.19.)
Fassnacht, M., Köse, I. (2007): Consequences of Web-based service quality: Uncovering a multi-faceted chain of effects. Journal of Interactive Marketing, 21 (3): 35–54. https://doi.org/10.1002/dir.20084
Fortune, J, White, D. (2006): Framing of project critical success factors by systems model, International Journal of Project Management, 24 (1): 53–65. https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2005.07.00
Gefen, D. (2002): Customer loyalty in e-commerce. Journal of the association for information systems, 3 (1): 27–51. https://doi.org/10.17705/1jais.00022
Görög, M. (2012): Beyond the Myth of Best Practice in Project Management. Dynamic Relationships Management Journal, 1 (1): 60–72. https://doi.org/10.17708/DRMJ.2012.v01n01a04
Görög, M. (2013): Projektvezetés a szervezetekben. Panem Kiadó, Budapest.
Görög, M. (2016): A broader approach to organisational project management maturity assessment. International Journal of Project Management, 34 (8): 1658–1669. https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2016.08.011
Hirschman, E. C., Holbrook, M. B. (1982): Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions. Journal of Marketing, 46 (3): 92–101.
Horváth V. (2019): A projektmenedzsment kompetencia és a projektsiker összefüggései az olajipar projekt-intenzív upstream üzletágában. PhD-értekezés, Corvinus University Egyetem, Budapest. https://doi.org/10.14267/phd.2019022
Hu, F.-L., Chuang, Ch. Ch. (2012): A study of the relationship between the value perception and loyalty intention toward an e-retailer website. Journal of Internet Banking & Commerce, 17 (1): 1–18.
Jachimowicz, F., Umali, J. (2000): Industrial-academic partnership in research. Chemical Innovation, 30 (9): 17–20.
Kenesei Zs., Kolos K. (2007): Szolgáltatásmarketing és –menedzsment. Alinea Kiadó, Budapest.
Kotler, Ph., Keller, K. L. (2008): Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Ladhari, R. (2010): Developing e-service quality scales: A literature review. Journal of Retailing & Consumer Services, 17 (6): 464–477. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2010.06.003
Lindahl, M, Rehn, A. (2007): Towards a theory of project failure. International Journal of Management Concepts and Philosophy, 2 (3): 246–254.
Mező E., Szűcs E., Takács T., Matkó A. (2014): A marketing stratégia és a vevői elégedettség mérés kapcsolata a Garda étterem és pizzéria esetében, Debreceni Műszaki Közlemények, 13 (1): 18–34.
Morgan, J, Liker, J. K. (2020): The Toyota Product Development System: Integrating People, Process, and Technology. Productivity Press, New York. https://doi.org/10.4324/9781482293746
OECD (2018): The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, Oslói kézikönyv, 4. kiadás.
PMI (2017): A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide). Project Management Institute.
Reichheld, F. F., Schefter, P. (2000): E-loyalty your secret weapon on the web. Harvard Business Review, 78: 105–113.
Santos, J. (2003): E-service quality: a model of virtual service quality dimensions. Managing Service Quality, 13 (3): 233–246.
Shenhar, A. J, Levy, O, Dvir, D. (1997): Mapping the dimensions of project success. Project Management Journal, 28 (2): 5–13.
Stanković, L., Djukić S. (2004): Problems Of Measuring Success Of A New Product. Facta Universitatis, Series: Economics and Organization, 2 (2): 101–110.
Schumpeter, J. A. (1939): Business Cycles: A theoretical, Historical and Statistical Analysis of the Capitalist Process. McGraw-Hill Book Company, New York-Toronto-London.
Turner, J, R., Müller, R. (2003): On the nature of the project as a temporary organization. International Journal of Project Management, 21 (7): 1–8. https://doi.org/10.1016/S0263-7863(02)00020-0
Unger D. W., Eppinger, S., D. (2009): Comparing product development processes and managing risk. International Journal of Product Development, 8 (4): 382–402. https://doi.org/10.1504/IJPD.2009.025253
Piskót I. (2006): Az innovációmarketing gyakorlati megoldásai. In: Vágási M., Piskóti I., Búzás N. (szerk.): Innovációmarketing. Akadémiai Kiadó. Budapest, 129–162.
Vajna, S. (2020): Integrated Design Engineering: Interdisciplinary and Holistic Product Development. Springer International Publishing, Berlin.
VDI (Verein Deutscher Ingenieure) (2019): VDI 2221 Blatt 1.
Wolfinbarger, M., Gilly, M. C (2003): eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality. Journal of Retailing, 79 (3): 183–198. https://doi.org/10.1016/S0022-4359(03)00034-4
Zeithaml, V. A., Berry, L. L., Parasuraman, A. (1996): The Behavioral Consequences of Service Quality. Journal of Marketing, 60 (2): 31–46. https://doi.org/10.1177/002224299606000203
Zeithaml, V. A., Parasuraman, A., Malhotra, A. (2002): Service Quality Delivery Through Web Sites: A Critical Review of Extant Knowledge. Journal of the Academy of Marketing Science, 30 (4): 362–375. http://doi.org/10.1177/009207002236911